Vi använder cookies för att anpassa innehåll och annonser, tillhandahålla sociala nätverksfunktioner och analysera trafik. Vidare tillhandahåller vi partners inom sociala nätverk, annonsering och analys med information om hur du använder för webbplats. Om du fortsätter att använda vår webbplats så godkänner du våra cookies.
Michelin
Notera: Priserna gäller däck utan fälgar. Beroende på däckdimensionen kan slitbanemönstret variera.
Michelin

Michelin Pilot Super Sport 225/35 ZR18 (87Y) XL

Michelin

Michelin Pilot Super Sport 225/35 ZR18 (87Y) XL

Michelin - Däcktillverkare från Frankrike. Kvalitetsprodukt i det högre prissegmentet.

Däckstorlek
225/35 ZR18 (87Y) XL 
Lagernivåer:
begränsat antal
Däcktyp:
SommardäckSo
Hastighet:
(Y): Godkänd över 300 km/h
EAN:
3528706155734
Artikelnummer:
R-274887
EU däckmärkningar:
DEX:
Kundens betyg:
(25)
EU
European Production
Kontakta oss vid frågor eller funderingar på autopink-shop​@delti.com
kr 2 847
Price per item, Incl. VAT
Fri frakt*
2 - 5 arbetsdagar leveranstid**
30 dagars returpolicy
Över 1 300 monteringsstationer

Lägg till produkt för jämförelse

  • Beskrivning
  • Däckbetäckning
  • Kundens betyg
  • Tekniska specifikationer

Michelin Pilot Super Sport - En fantastisk körupplevelse i total säkerhet

Speciellt utvecklat för supersportbilar och tuning i ultra high performance-klassen.
Utvecklat med erfarenhet från endurance-racing för den mest utmanande körningen!

Produktfördelar:

MICHELIN Pilot Super Sport  har rekord i bromsning i hög hastighet(1)
...och med MICHELIN Total Performance får du mer prestanda i varje däck

Säkerhet även under de mest krävande förhållandena.
3 meter kortare bromssträcka på vått underlag.
Teknik som härstammar från 13 raka segrar i Le Mans 24-timmars.

Bästa köregenskaperna på torrt underlag:

Nummer 1 på torrt underlag.
Det snabbaste däcket.
Utvecklat i samarbete med Porsche, BMW M och Ferrari.

TWARON-BÄLTE:

Twaron-bältet garanterar bättre stabilitet i mycket höga hastigheter.
Twaron-bältet ger ett högre tryck i mitten av slitbanan än i skuldrorna.
Centrifugalkraften är därför bättre kontrollerad och trycket blir jämnare över slitbanan.

DUAL COMPOUND:

En ny fördelning av 2 olika gummiblandningar på in- och utsida av kontaktytan.
Utsida: en ny kimröksförstärkt elastomer hämtad direkt från Le Mans 24-timmars.
Resultat: extrem uthållighet även i de skarpaste kurvorna.
Insida: senaste generationen av elastomerer med exceptionellt våtgrepp som formar sig självt över de minsta oregelbundheter i vägbanan samt bryter vattenhinnan.

VARIABLE CONTACT PATCH 2.0:

Oavsett om du accelererar kraftigt på en raksträcka eller i en kurva, får du optimalt grepp.
I kurvan ändras kontaktytans form, men andelen gummi i kontakt med vägen förblir densamma som vid körning rakt fram.
Krafter och temperaturer fördelas jämnare över kontaktytan tack vare de senaste digitala simuleringarna som används inom flyg- och bilindustri.

Juridiska fotnoter
(1) Rekord med Koenigsegg  Agera R år 2011, i Ängelholm, Sverige. Från 300 till 0 km/h på 6,66 sekunder.

EU-däckmärkning / Effektivitetsklasser

Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.

EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.

Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm

Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick

bränsleeffektivitet

Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).

Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre.
(Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning
* vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)

Vänligen notera:
Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.

våtgrepp

Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).

Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).*
*Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV

Vänligen notera:
Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.

Externt rullande ljud

Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.

A
Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016.
B
"B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016.
C
Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.

PilotSuperSport tyre review

Genomsnittsresultat av 371 testbedömningar
Grepp på torrt väglag
Bromsförmåga på torrt väglag
Grepp på vått väglag
Bromsförmåga på vått väglag
Grepp på snö
Körkomfort
Ljudnivå inne i bilen
Däckslitage
Bränsleförbrukning
Antal körda kilometer 8 920
16.09.2024 insändare Christian Andersson
Väldigt bra grepp oavsett torra eller våta vägar. Lite högljudda trots ljuddämpning i däcken. Bränsleförbrukningen hög med dessa däck.
05.06.2023 insändare Martin Forsberg
Ett oslagbart däck.
05.12.2019 insändare Claes Hellberg
Full kontroll. Stadigt och tryggt. Enda däcket som förmedlar allt utan minsta svaj
30.10.2019 insändare Johan
Nice balanced tyre , slightly soft so small stones get thrown of them to the chassi.
Se fler recensioner
Märke Michelin
Modell Pilot Super Sport
Dimension 225/35 ZR18 (87Y) XL
Däckets bredd 225
Däckets profil 35
Construction type ZR
Däckstorlek 18
Däckets belastningsindex 87
Hastighetsindex ((Y))
With/Without Valve (TT/TL) Däck kräver slang
M/C Nej
*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.
**Över 90 % av våra beställningar når kunden inom den angivna leveranstiden.