Vi använder cookies för att anpassa innehåll och annonser, tillhandahålla sociala nätverksfunktioner och analysera trafik. Vidare tillhandahåller vi partners inom sociala nätverk, annonsering och analys med information om hur du använder för webbplats. Om du fortsätter att använda vår webbplats så godkänner du våra cookies.
Matador
Notera: Priserna gäller däck utan fälgar. Beroende på däckdimensionen kan slitbanemönstret variera.
Matador

Matador MPS 125 Variant 215/65 R16C 106/104T

Matador

Matador MPS 125 Variant 215/65 R16C 106/104T

Matador - Däck tillverkade i Europa med tysk teknologi.

Däckstorlek
215/65 R16C 106/104T 
Lagernivåer:
just nu finns denna produkt ej i lager
Däcktyp:
HelårsdäckGAN
M+S märkt
Hastighet:
T: Godkänd upp till 190 km/h
EAN:
4050496477370
Artikelnummer:
D-111671
EU däckmärkningar:
DEX:
Kundens betyg:
(1)
Kontakta oss vid frågor eller funderingar på autopink-shop​@delti.com
just nu finns denna produkt ej i lager
Price per item, Incl. VAT
Fri frakt*
2 - 5 arbetsdagar leveranstid**
30 dagars returpolicy
Över 1 300 monteringsstationer

Lägg till produkt för jämförelse

  • Beskrivning
  • Däckbetäckning
  • Kundens betyg
  • Tekniska specifikationer
  • Året däck med utmärkta egenskaper på torra och våta ytor och på snö
  • Däckets proportion i vinterförhållanden är jämförbara med optimerade slitbanemönster på vinterdäck
  • De viktigaste fördelarna med MPS 125 däcket består ekonomisk effektivitet, universell användning, lång livslängd och hög säkerhet samtidigt som det eliminerar behovet av att byta däck under året

Slitbanemönster beskrivning

Året-runt symmetrisk rundstrålande slitbanan av en avancerad konstruktion. Denna slitbanan har utformats särskilt för All-säsong användning av lätta kommersiella fordon på regionala vägar och motorvägar. Hela utvecklingen av denna slitbanan var inriktad på hög tillförlitlighet, maximal säkerhet och en utmärkt hållbarhet.

Runtomgående sågtandade spår för en idealisk kanalisering av vatten, lera och snö, hög motståndskraft mot vattenplaning flera kontaktytor kanter ger en utmärkt grepp på snö och is god riktningsstabilitet och låg ljudnivå.

Begränsa omkretsspår i slitbanan öron som de bidrar till att fördela trycket i klackarna jämnare de förbättrar kylning av klackar som avsevärt förbättrar körbarhet och ökar hållbarhet trampa de ökar körsäkerheten samt stabilitet i svängar.

Övergripande håligheter exakt arrangerade tvärgående håligheter är relaterade med varandra vilket ger tillräckligt motstånd mot vattenplaning på smält snö och slask under hela livstid tvärgående håligheter i slitbanan klackar är tangentiellt delas och flyttas varandra för att minimera buller.

Lamellära slitbanan struktur original 3D lameller förbättra både dragkraft och bromsverkan på snöiga och isiga vägar samtidigt som de upprätthåller en utmärkt stabilitet för att köra under max belastning på torra ytor många lameller skapar många kontaktytor kanter på samma sätt som vinter slitbanor. Förstärkta klackar, förstärkt styvhet av slitbane klackar förbättrar slitbanans slitstyrka.

Obs! Ej lämplig för vinterkörning i Norden.

EU-däckmärkning / Effektivitetsklasser

Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.

EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.

Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm

Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick

bränsleeffektivitet

Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).

Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre.
(Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning
* vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)

Vänligen notera:
Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.

våtgrepp

Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).

Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).*
*Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV

Vänligen notera:
Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.

Externt rullande ljud

Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.

A
Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016.
B
"B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016.
C
Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.

MPS125Variant tyre review

Genomsnittsresultat av 85 testbedömningar
Grepp på torrt väglag
Bromsförmåga på torrt väglag
Grepp på vått väglag
Bromsförmåga på vått väglag
Grepp på snö
Körkomfort
Ljudnivå inne i bilen
Däckslitage
Bränsleförbrukning
Antal körda kilometer 11 014
Märke Matador
Modell MPS 125 Variant
Dimension 215/65 R16C 106/104T
Däckets bredd 215
Däckets profil 65
Construction type R
Däckstorlek 16
Däckets belastningsindex 106/104
Hastighetsindex (T)
With/Without Valve (TT/TL) Däck kräver slang
M/C Nej
*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.
**Över 90 % av våra beställningar når kunden inom den angivna leveranstiden.