Fulländad vid vinterförhållanden med utmärkt kontroll på snö, samt avancerad prestanda i både vått och torrt vid kallt väder.
Spår för ökad dragkraft på snö Fiskmåsformade laterala spår föser ut snö från alla håll, vilket förbättrar väghanteringen på snö.
3D-vinterlamell Sågtandad vinterlamell i slutet av slitbanan förbättrar bromsprestanda vid vinterkörning. Denna speciella lamell ger förbättrad körstabilitet genom att minimera blockrörelsen.
Vattenrörskropp Vattenrörskroppen placerade på insidan av axelblocken förbättrar grepp-prestandan på våt yta genom att effektivt dränera fukt bort från markytan.
Aqua Pine-förening Maximerar våt- och snögreppet genom att använda mycket raffinerat harts.
Däckstruktur
Avancerad kiseldioxidförening för våt prestanda Avancerad kiseldioxidförening för prestanda vid våta förhållanden Naturliga ingredienser säkerställer gummit flexibilitet inom ett brett temperaturområde.
Tillämpning av stål med hög styrka för bältestrådarna Heltäckande stålskikt ökar slidstyrkan och kanthöljet förbättrar styrprestandan.
Ökade antalet stålbältessladdar Ytterligare stålbältessladd med förbättrad hanteringsprestanda.
Dubbla lager med fiber förstyvning Däckets hårdhet är strukturellt säkerställd med den dubbla strukturen av fiberförstärkning.
Höghållfaststål i bältetrådarna Genom att öka bindningskraften mellan däcket och fälgen kommer däcket inte rotera på fälgen.
EU Däckbeteckningar och Effektivitetsklasser
Europeiska Unionen, genom CE 1222/2009, har gett mandat att alla däck till personbilar och nyttofordon tillverkade efter den 1 juli 2012 ska innehålla standardiserade EU Däckbeteckningar som klassificerar dem enligt tre prestandaegenskaper:drivmedelseffektivitetklassificerad från A till G,väggrepp på vått underlag klassificerad från A till G, och bullerutsläpp i decibel.
Sådana däckkategorier som ej påverkas av detta mandat inkluderar: regummerade däck, terränggående däck för yrkesmässigt bruk, racing-/sportbilsdäck, samt vissa typer av däck som är designade för att förbättra friktionsegenskaperna såsom dubbdäck, reservdäck av T-typ, däck till bilar gjorda före 1990, däck med högsta tillåtna hastighet på 80 km/h, däck till fälgar med diameter på 254 mm eller mindre och fälgar med diameter på 635 mm eller större. Denna beteckning är avsedd att å ena sidan främja ekonomisk och ekologisk effektivitet i trafiken, samt förbättra trafiksäkerheten, och å andra sidan hjälpa konsumenter välja lämpliga däck genom att försäkra en viss grad av produktinsyn.
Ändock, beteckningen har kritiserats för att den visar bara ett väldigt begränsat antal egenskaper. Branschkunniga anser att det finns många fler däckegenskaper som är viktiga och relevanta för trafiksäkerheten, inklusive men inte begränsade till vattenplaningsegenskaper, körstabilitet, produkt förväntade livslängd, produktegenskaper på våta och torra vägbanor annat än ”väggrepp på vått underlag”, egenskaper i snö. Däcktillverkare föreslår att testresultaten från olika institutioner och branschtidningar bör fortsätta vara en viktig informationskälla för slutkonsumenten, därför att de fokuserar på ett brett spektrum av däckegenskaper.
Märke
Hankook
Modell
Winter i*cept evo3 W330
Dimension
245/30 R20 90W XL 4PR, SBL
Däckets bredd
245
Däckets profil
30
Construction type
R
Däckstorlek
20
Däckets belastningsindex
90
Hastighetsindex
(W)
With/Without Valve (TT/TL)
Däck kräver slang
M/C
Nej
*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.
**Över 90 % av våra beställningar når kunden inom den angivna leveranstiden.