Vi använder cookies för att anpassa innehåll och annonser, tillhandahålla sociala nätverksfunktioner och analysera trafik. Vidare tillhandahåller vi partners inom sociala nätverk, annonsering och analys med information om hur du använder för webbplats. Om du fortsätter att använda vår webbplats så godkänner du våra cookies.
Hankook
Notera: Priserna gäller däck utan fälgar. Beroende på däckdimensionen kan slitbanemönstret variera.
Hankook

Hankook Ventus V12 Evo 2 K120 215/40 ZR16 86W XL 4PR SBL

Hankook

Hankook Ventus V12 Evo 2 K120 215/40 ZR16 86W XL 4PR SBL

Hankook - Hankook tillverkar högpresterande kvalitetsdäck till en lång rad fordonskategorier, från bilar till lastbilar och motorsport. Mycket av utvecklingen och produktionen för den europeiska marknaden sker i Europa, inklusive originalutrustning till Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche och VW.

Däckstorlek
215/40 ZR16 86W XL 4PR SBL 
Lagernivåer:
just nu finns denna produkt ej i lager
Däcktyp:
SommardäckSo
Hastighet:
W: Godkänd upp till 270 km/h
EAN:
8808563352664
Artikelnummer:
D-120698
EU däckmärkningar:
DEX:
Kundens betyg:
(17)
EU
European Production
Kontakta oss vid frågor eller funderingar på autopink-shop​@delti.com
just nu finns denna produkt ej i lager
Price per item, Incl. VAT
Fri frakt*
2 - 5 arbetsdagar leveranstid**
30 dagars returpolicy
Över 1 300 monteringsstationer

Lägg till produkt för jämförelse

  • Beskrivning
  • Däckbetäckning
  • Kundens betyg
  • Tekniska specifikationer

Hankook Ventus V12 Evo 2 K120

Extremt bra rullning genom avancerad teknologi

Ett däck avsett för förare som vill uttrycka sin egen stil, med enastående egenskaper inom bilsporten.

Egenskaper

Däckmönster

Inställningsindikator
Föraren kan själv kontrollera status för bilens inställning genom att kontrollera slitaget in- och utvändigt.

Aqua Jet
Aqua jet är katalysatorn för effektiv vattenavrinning ut från mitten till huvudräffelväggen.

Kylsystem
Påskyndar avvattningen och minskar värmestrålningen i höga hastigheter.

Stealth-teknologi
Unik vingspetsdesign minskar bullret med hjälp av 'stealth'-teknologi. Sluttande kanter stödjer blocken under hantering där ljud eller vibrationer uppstår. Denna sluttande yta minskar effekten.▪ Minskat buller tack vare ökat antal mönsterblock (tillämpning av 5-mönsterblock). ▪ Optimerad gruppering av mittblockets mönsterblock (optimering av M-mönsterblock).

Sofistikerad bullerreducering

  • Minskat buller tack vare ökat antal mönsterblock (tillämpning av 5-mönsterblock).
  • Optimerad gruppering av mittblockets mönsterblock (optimering av M-mönsterblock).

Slitbaneteknologi
Tillämpning av ny styrenpolymer med en funktionsgrupp som förbättrar den kemiska kombinationen.

Däckstruktur

Kiselblandning med bra grepp
Förbättrat torr-/våtgrepp och lägre rullmotstånd..

Brett stålbältesskikt
Bättre hantering i torrt/vått väglag..

Polyesterstomme med hög täthet
Förbättrad sidoväggsstyvhet och hållbarhet.

Däckfotsfiller med hög styvhet
Förbättrad hanterings- och styrningsrespons.

Stark däckfotsvajer med enskild sträng
Förbättrad enhetlighet och däckmontering.

EU-däckmärkning / Effektivitetsklasser

Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.

EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.

Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm

Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick

bränsleeffektivitet

Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).

Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre.
(Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning
* vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)

Vänligen notera:
Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.

våtgrepp

Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).

Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).*
*Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV

Vänligen notera:
Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.

Externt rullande ljud

Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.

A
Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016.
B
"B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016.
C
Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.

VentusV12evo2K120 tyre review

Genomsnittsresultat av 646 testbedömningar
Grepp på torrt väglag
Bromsförmåga på torrt väglag
Grepp på vått väglag
Bromsförmåga på vått väglag
Grepp på snö  N/A
Körkomfort
Ljudnivå inne i bilen
Däckslitage
Bränsleförbrukning
Antal körda kilometer 9 439
10.04.2024 insändare Anders Henriksson
Däcken har rotationsberoende mönster, vilket är snyggt och sportigt
25.12.2020 insändare Magnus Hansson
The best set of tires for this car according to 100+ drivers in the Swedish Miata Club.
16.12.2018 insändare Tompa
Bra avvägning mellan pris och prestanda.
07.09.2015 insändare Peter
This tyre is not soft enough it is kind of a plastic feel when touching and it makes the tyre kind of slippery when pushing it in corners. It also makes the car feel unsafe in realy high speeds. At 260 km/h on autobahn I did not dare to push the car any higher speed because I felt I was losing control and the car started to tremble. This did not happen with the original Continental tyres
Se fler recensioner
Märke Hankook
Modell Ventus V12 Evo 2 K120
Dimension 215/40 ZR16 86W XL 4PR SBL
Däckets bredd 215
Däckets profil 40
Construction type ZR
Däckstorlek 16
Däckets belastningsindex 86
Hastighetsindex (W)
With/Without Valve (TT/TL) Däck kräver slang
M/C Nej
*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.
**Över 90 % av våra beställningar når kunden inom den angivna leveranstiden.