Optimerad asymmetrisk mönsterdesign för körning i alla slags vinterväglag
Den optimerade mönsterdesignen biter effektivt tag i sön och förbättrar däckens grepprestanda
Egenskaper
Däckmönster
Snöräffla för bra grepp Sidoräfflor formade som isyxor har en skrapande effekt på vägbanan. Kraftfulla snöegenskaper med optimerad vinkel på sidoräfflan.
Sicksackräffla Förbättrar greppet i snö samt bromsprestanda genom att öka tvärspunkten.
3D vinterlamell Säkerställer optimala vinterprestanda genom att minimera blockrörelsen på våta och snöiga vägar.
Slitsar för grepp på is Förbättrar kurvtagningsegenskaperna med underordnade slitsar.
Bred skuldra Bästa hanteringsegenskaper och förbättrat grepp med breddade skulderblock, jämfört med konventionella däck.
Optimerat kub-block Tack vare att sidoblocket är delat av halfräfflor, uppstår ökad flexibilitet och en optimerad kontaktyta vid kurvtagning. Prestanda i vått väglag och snö förbättras.
Breda vattendräneringsräfflor Förbättrar våtprestanda tack vare att 30% bredare räfflor används, jämfört med befintlig produkt.
Vattenplaning Levererar ultimata prestanda vid vått väglag genom ökat tvärssektionsområde.
Däckstruktur
Kiselblandning med bra grepp Förbättrat snö-/våtgrepp och lägre rullmotstånd
Förstärkt bälte med sömlöst fullskydd Idealisk slitbanestyrka.
Brett stålbältesskikt Säkerställer optimal slitbanestyvhet och förbättrar handhavandet.
Däckfotsfiller med hög hårdhet Bättre hanterings- och styrningsrespons.
Ultrahöghållfast däckfotsvajer Förbättrad enhetlighet och hållbarhet för däckfotens position.
EU Däckbeteckningar och Effektivitetsklasser
Europeiska Unionen, genom CE 1222/2009, har gett mandat att alla däck till personbilar och nyttofordon tillverkade efter den 1 juli 2012 ska innehålla standardiserade EU Däckbeteckningar som klassificerar dem enligt tre prestandaegenskaper:drivmedelseffektivitetklassificerad från A till G,väggrepp på vått underlag klassificerad från A till G, och bullerutsläpp i decibel.
Sådana däckkategorier som ej påverkas av detta mandat inkluderar: regummerade däck, terränggående däck för yrkesmässigt bruk, racing-/sportbilsdäck, samt vissa typer av däck som är designade för att förbättra friktionsegenskaperna såsom dubbdäck, reservdäck av T-typ, däck till bilar gjorda före 1990, däck med högsta tillåtna hastighet på 80 km/h, däck till fälgar med diameter på 254 mm eller mindre och fälgar med diameter på 635 mm eller större. Denna beteckning är avsedd att å ena sidan främja ekonomisk och ekologisk effektivitet i trafiken, samt förbättra trafiksäkerheten, och å andra sidan hjälpa konsumenter välja lämpliga däck genom att försäkra en viss grad av produktinsyn.
Ändock, beteckningen har kritiserats för att den visar bara ett väldigt begränsat antal egenskaper. Branschkunniga anser att det finns många fler däckegenskaper som är viktiga och relevanta för trafiksäkerheten, inklusive men inte begränsade till vattenplaningsegenskaper, körstabilitet, produkt förväntade livslängd, produktegenskaper på våta och torra vägbanor annat än ”väggrepp på vått underlag”, egenskaper i snö. Däcktillverkare föreslår att testresultaten från olika institutioner och branschtidningar bör fortsätta vara en viktig informationskälla för slutkonsumenten, därför att de fokuserar på ett brett spektrum av däckegenskaper.
Märke
Hankook
Modell
i*cept evo² (W320)
Dimension
255/35 R20 97W XL 4PR, SBL
Däckets bredd
255
Däckets profil
35
Construction type
R
Däckstorlek
20
Däckets belastningsindex
97
Hastighetsindex
(W)
With/Without Valve (TT/TL)
Däck kräver slang
M/C
Nej
*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.
**Över 90 % av våra beställningar når kunden inom den angivna leveranstiden.