Vi använder cookies för att anpassa innehåll och annonser, tillhandahålla sociala nätverksfunktioner och analysera trafik. Vidare tillhandahåller vi partners inom sociala nätverk, annonsering och analys med information om hur du använder för webbplats. Om du fortsätter att använda vår webbplats så godkänner du våra cookies.
Goodyear
Notera: Priserna gäller däck utan fälgar. Beroende på däckdimensionen kan slitbanemönstret variera.
Goodyear

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 285/40 ZR19 (103Y) N0

Goodyear

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 285/40 ZR19 (103Y) N0

Goodyear - Däckproducent från USA. Kvalitetsprodukt i det högre prissegmentet.

Däckstorlek
285/40 ZR19 (103Y) N0 
Lagernivåer:
begränsat antal
Däcktyp:
SommardäckSo
Hastighet:
(Y): Godkänd över 300 km/h
EAN:
5452000379795
Artikelnummer:
R-190533
EU däckmärkningar:
DEX:
Kundens betyg:
(112)
Kontakta oss vid frågor eller funderingar på autopink-shop​@delti.com
kr 3 189
Price per item, Incl. VAT
Fri frakt*
2 - 5 arbetsdagar leveranstid**
30 dagars returpolicy
Över 1 300 monteringsstationer

Lägg till produkt för jämförelse

  • Beskrivning
  • Däckbetäckning
  • Kundens betyg
  • Tekniska specifikationer
  • Allmän Produktsäkerhet (GPSR)

Kunder med högprestandabilar är först och främst intresserade av säkerheten när de väljer däck. Därefter kommer väghållning och bekväm körning. Utmaningen våra ingenjörer stod inför var alltså att att utveckla ett komplement till de förutsebara säkerhetssystemen i moderna bilar och skapa ett däck som kan styra dessa kraftfulla moderna bilar utan prestandaförluster. Resultatet blev Eagle F1 Asymmetric som kombinerar vår revolutionära Active Cornergrip-teknik och racermaterialsderivat. Trycket blir jämnt fördelat vid kurvtagningar i höga hastigheter, vilket ger en större kontaktyta mot vägen under längre tid.

EU-däckmärkning / Effektivitetsklasser

Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.

EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.

Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm

Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick

bränsleeffektivitet

Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).

Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre.
(Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning
* vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)

Vänligen notera:
Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.

våtgrepp

Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).

Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).*
*Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV

Vänligen notera:
Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.

Externt rullande ljud

Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.

A
Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016.
B
"B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016.
C
Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.

EAGLEF1Asymmetric tyre review

Genomsnittsresultat av 1 207 testbedömningar
Grepp på torrt väglag
Bromsförmåga på torrt väglag
Grepp på vått väglag
Bromsförmåga på vått väglag
Grepp på snö
Körkomfort
Ljudnivå inne i bilen
Däckslitage
Bränsleförbrukning
Antal körda kilometer 28 761
23.07.2024 insändare Bror Erik Israelson
Ok
02.11.2020 insändare Arne Nordström
Funkar bra för dom vägar och den körning jag har
31.08.2018 insändare Per Johansson
Snygga däck! Något hårda och stötiga när man kör på stötiga vägar ex kullersten! Annars mycket bra och extremt kurvstabila! Ett prisvärt och bra däck!
10.10.2013 insändare Robin Eklund
Jag har haft de här på min Impreza WRX och de är helt suveräna med oklanderligt bra grepp både på vått och torrt underlag. Kommer absolut köpas igen.
Se fler recensioner
Märke Goodyear
Modell Eagle F1 Asymmetric
Dimension 285/40 ZR19 (103Y) N0
Däckets bredd 285
Däckets profil 40
Construction type ZR
Däckstorlek 19
Däckets belastningsindex 103
Hastighetsindex ((Y))
With/Without Valve (TT/TL) Däck kräver slang
M/C Nej
*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.
**Över 90 % av våra beställningar når kunden inom den angivna leveranstiden.