Det nya odubbade vinterdäcket speciellt utformat för SUV / 4x4-fordon tar dig överallt, även under de värsta vinterförhållandena. Innovativa mönsterdetaljer ger dig utmärkt grepp på snö för en exceptionell vinterupplevelse.
Upplev enastående dragkraft på vintern
Hög vintersäkerhet
Lång livslängd
TracGen - Upplev enastående dragkraft på vintern
'Snow Ridges' hjälper dig att hålla kontroll på snötäckta vägar och ger utmärkt grepp, särskilt vid kurvtagning. 'Jagged Groove Walls' ger ett bredare kontaktområde och kortare bromssträckor på snö. Dessutom bidrar de till att kompensera prestandatappet som uppstår till en följd av minskat mönsterdjup. Exceptionell vinterprestanda garanteras fler mil!
DuraGen - Förbättra ditt självförtroende
Snow Grabber Plus använder ett robust konstruktionskoncept som ger styrka och styvhet och minskar blockskador. Sammankopplade sajpningar stabiliserar mönstret vilket förbättrar stabiliteten när fordonet belastas tungt. Stålbälten med hög hållfasthet ger exceptionellt penetreringsmotstånd och ett jämnt fördelat fotavtryck för säker stabilitet under ditt vinteräventyr.
HÖGT MILAGE - Njut av extra körsträcka
Den datoroptimerade mönsterdesignen ger en jämn materialfördelning som låter dig köra fler mil tack vare en jämn avnötning.Dra nytta av den utökade livslängden som gör att du kan njuta av extra mil!
EU Däckbeteckningar och Effektivitetsklasser
Europeiska Unionen, genom CE 1222/2009, har gett mandat att alla däck till personbilar och nyttofordon tillverkade efter den 1 juli 2012 ska innehålla standardiserade EU Däckbeteckningar som klassificerar dem enligt tre prestandaegenskaper:drivmedelseffektivitetklassificerad från A till G,väggrepp på vått underlag klassificerad från A till G, och bullerutsläpp i decibel.
Sådana däckkategorier som ej påverkas av detta mandat inkluderar: regummerade däck, terränggående däck för yrkesmässigt bruk, racing-/sportbilsdäck, samt vissa typer av däck som är designade för att förbättra friktionsegenskaperna såsom dubbdäck, reservdäck av T-typ, däck till bilar gjorda före 1990, däck med högsta tillåtna hastighet på 80 km/h, däck till fälgar med diameter på 254 mm eller mindre och fälgar med diameter på 635 mm eller större. Denna beteckning är avsedd att å ena sidan främja ekonomisk och ekologisk effektivitet i trafiken, samt förbättra trafiksäkerheten, och å andra sidan hjälpa konsumenter välja lämpliga däck genom att försäkra en viss grad av produktinsyn.
Ändock, beteckningen har kritiserats för att den visar bara ett väldigt begränsat antal egenskaper. Branschkunniga anser att det finns många fler däckegenskaper som är viktiga och relevanta för trafiksäkerheten, inklusive men inte begränsade till vattenplaningsegenskaper, körstabilitet, produkt förväntade livslängd, produktegenskaper på våta och torra vägbanor annat än ”väggrepp på vått underlag”, egenskaper i snö. Däcktillverkare föreslår att testresultaten från olika institutioner och branschtidningar bör fortsätta vara en viktig informationskälla för slutkonsumenten, därför att de fokuserar på ett brett spektrum av däckegenskaper.