Vi använder cookies för att anpassa innehåll och annonser, tillhandahålla sociala nätverksfunktioner och analysera trafik. Vidare tillhandahåller vi partners inom sociala nätverk, annonsering och analys med information om hur du använder för webbplats. Om du fortsätter att använda vår webbplats så godkänner du våra cookies.
Dunlop
Vi levererar endast däcket. Om det finns en fälg med på bilden är det endast i illustrativt syfte.
Dunlop

Dunlop Sport Maxx RT 265/30 ZR20 (94Y) XL NST, RO1

Dunlop

Dunlop Sport Maxx RT 265/30 ZR20 (94Y) XL NST, RO1

Dunlop - Däckproducent från Japan. En kvalitetsprodukt i det högre prissegmentet.

Däckstorlek
265/30 ZR20 (94Y) XL NST, RO1 
Lagernivåer:
i lager
Däcktyp:
SommardäckSo
Hastighet:
(Y): Godkänd över 301 km/h
EAN:
4038526095367
Artikelnummer:
R-439958
EU däckmärkningar:
DEX:
Kundens betyg:
(133)
Kontakta oss vid frågor eller funderingar på autopink-shop​@delti.com
kr 3.370
Price per item, Incl. VAT
Fri frakt*
2 - 5 arbetsdagar leveranstid**
30 dagars returpolicy
Över 1 300 monteringsstationer

Lägg till produkt för jämförelse

  • Beskrivning
  • Däckbetäckning
  • Kundens betyg
  • Tekniska specifikationer

Väggrepp och bromsprestanda i motorsportklass för en dynamisk körupplevelse

  • Exceptionellt bra väggrepp på våta och torra underlag.
  • Förbättrad kontroll vid kurvtagning.
  • Kortare bromssträckor vid motorvägshastighet.
  • Bränslesparande design.
  • Exceptionellt grepp Tekniken för adaptiv gummiblandning ger Sport Maxx RT ett enastående väggrepp på både vått och torrt underlag.

Polymerer utvecklade inom motorsporten gör att gummiblandningen anpassar sig till vägbanans yta, vilket maximerar vägkontakten och ger ett högre väggrepp.

Förbättrad kontroll vid kurvtagning Få bättre väghållning i höga hastigheter och mjuka övergångar mellan raksträckor och kurvor.De massiva yttre skulderblocken ger en bättre stabilitet och ett bättre väggrepp vid kurvtagning.

Kortare bromssträckor vid motorvägshastighet Dunlops innovativa block för kortare bromssträckor ger kortare bromssträckor vid höga hastigheter. Dessa block med extra hög styvhet har utvecklats för högprestandakörning och ger en ökad vägkontakt vid inbromsningar.

Bränslesparande design Sport Maxx RT har en lättviktskonstruktion för att ge ett lägre rullmotstånd, vilket ger både minskade bränslekostnader och mindre CO2 -utsläpp. Silica-Plus-gummiblandning.

En gummiblandning som utvecklats för tävlingsbruk och används i däckmönstret för att ge höga nivåer av väggrepp, framförallt på blöta vägar och vid låga temperaturer. Fördelar.

Enastående inbromsnings- och accelerationsförmåga, högt väggrepp på blöta underlag och vid kalla väderförhållanden, högt motstånd mot slitage.

 EU-däckmärkning / Effektivitetsklasser

EU-däckmärkning / Effektivitetsklasser

Den Europeiska unionen har introducerat EU-däckmärkningen via föreskrift (Nr. 1222/2009) på ett identiskt och bindande sätt för alla medlemsländer i EU. Den gäller däck till personbilar, lätta kommersiella fordon och tunga kommersiella fordon som producerats efter 1/7 2012.

Tre olika områden testas: rullmotstånd, blött grepp och bullernivån däcket producerar när det rullar på vägen.

Följande påverkas inte av EU-däckmärkningen: regummerade däck, professionella terrängdäck, racingdäck, däck med ytterligare enheter för att förbättra grepp, som spikdäck, nödhjul av typ T, speciella däck för montering på fordon som registrerades för första gången innan 1 oktober 1990, däck med en maximal tillåten hastighet på 80 km/h, däck för fälgar med en nominell diameter på maximalt 254 mm eller 635 mm och uppåt.

Med denna föreskrift ämnar Europeiska unionen att främja ekonomi och ekologisk effektivitet i vägtrafiken, förbättra vägsäkerheten och även ge konsumenter bättre produkttransparens och samtidigt aktivt hjälpa dem i beslutstagandet.

Redan under implementeringen har experter kritiserat det faktum att EU-däckmärkningen tyvärr visar för få produktegenskaper. Utöver rullmotstånd, blött grep och bullernivå, som är fokus för EU-däckmärkningen, har däck många fler viktiga och säkerhetsrelaterade produktegenskaper, som förmågor vid vattenplaning, körstabilitet, livslängd, bromsegenskaper på torra och blöta vägar, beteende vid vinterväglag etc.

Däcktillverkare påpekar att testresultaten från olika inrättningar och tidskrifter förblir en viktig informationskälla för slutkonsumenten. Dessa tester fokuserar vanligtvis på ytterligare säkerhetsrelaterade produktegenskaper, utöver standardkvalifikationerna hos EU-däckmärkningen, och dessa är alltid viktiga för slutkonsumenten.

Sport Maxx RT tyre review

Genomsnittsresultat av 1 837 testbedömningar
Grepp på torrt väglag
Bromsförmåga på torrt väglag
Grepp på vått väglag
Bromsförmåga på vått väglag
Grepp på snö
Körkomfort
Ljudnivå inne i bilen
Däckslitage
Bränsleförbrukning
Antal körda kilometer 10 484
15.10.2021 insändare Max andersson
Sämsta däck köpet jag någonsin har gjort kommer aldrig att köpa däck ifrån dunlop igen. Jag fick kraftiga vibration i bilen efter monteringen av dessa däcken jag har varit på 4st olika däckverkstäder och det blir fan inte bättre. Åkte till slut till bmw i Mölndal och dom kraft balanserade däcken det var 12kg i slag i hb däck. Bmw kontaktade dunlop åt mig och dom satt att detta låter mycket konstigt då bi aldrig har behövt ta tillbaka sport max däck tidigare. Dom kom till bmw verkstan för att kolla på däcket och dom säger att det är fel på min helt nya bil och dom kommer INTE TA TILLBACKA SINA SKIT DÄCK. Det slutade med att jag köpte michelin primacy 4 och då gick bilen helt vibrations fritt. Och michelin däcken hade bara 2kg i slag vilket är jätte bra däcken ska bytas ut om dom har över 6kg. Dunlop skit däcken hade 12kg....
27.01.2021 insändare Anders Vågman
Ett däck som har låg ljudnivå och är slitstarkt.
13.10.2020 insändare Catharina
Bra grepp vid normalt väglag, låg bullernivå. Sämre väggrepp vid väldigt blött väglag, planar lätt.
27.01.2020 insändare Kent Björvang
Uppskattar och samtidigt överraskad av hur tysta däcken är.
Se fler recensioner
Märke Dunlop
Modell Sport Maxx RT
Dimension 265/30 ZR20 (94Y) XL NST, RO1
Däckets bredd 265
Däckets profil 30
Construction type ZR
Däckstorlek 20
Däckets belastningsindex 94
Hastighetsindex ((Y))
With/Without Valve (TT/TL) Däck kräver slang
M/C Nej
*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.
**Över 90 % av våra beställningar når kunden inom den angivna leveranstiden.