Vi använder cookies för att anpassa innehåll och annonser, tillhandahålla sociala nätverksfunktioner och analysera trafik. Vidare tillhandahåller vi partners inom sociala nätverk, annonsering och analys med information om hur du använder för webbplats. Om du fortsätter att använda vår webbplats så godkänner du våra cookies.
Hantera cookies inställningarna
För att kunna erbjuda dig en optimal erfarenhet av webbsidan använder vi cookies. Det är små textfiler som sparas på din dator. Dessa innehåller cookies för processering och optimering av webbsidan, för tjänster som text- eller videochat samt för marknadsföring som baserar sig på ditt beteende på Internet. Till exempel, kan man ta reda på om du besökt vår webbsida flera gånger från samma enhet. Vi vill ge dig möjligheten att välja vilka cookies du godkänner
Obligatoriska cookies
Dessa cookies är nödvändiga för sidnavigering och användningen av basfunktioner
nödvändig
Analytiska cookies, marknadsföringscookies, tjänster från andra företag (självständiga tredjepartsleverantörer)
Analytiska cookies
Dessa cookies hjälper oss att bättre förstå användarbeteende
Nej
Ja
Marknadsföringscookies
Dessa cookies och liknande teknologi används för att förevisa personlig och därför relevant innehållsmarknadsföring.
Findlay, Ohio, 16 juni 2008 - Cooper Tire & Rubber Company (NYSE: CTB) markerar ankomsten av en helt ny Premium Luxury Touring SUV däck med en helt ny prestanda kant. Designad för att leverera året om ,erbjuder CTS högre våt dragkraft och komfort, förutom en premie utseende. Discoverer CTS har bäst i klassen egenskaper som gör att den sticker ut i crossover, SUV och lätta lastbilar gemenskap. Coopers nya Discoverer CTS erbjuder teknik-inspirerad prestanda och stil, förutom en lång rad avancerade funktioner som en innovativ öppen skuldra fem revben däckmönster som skapades för all-säsongen dragkraft. De breda center elementen ökar lyhördhet och motorväg stabilitet, medan de breda omkretsspår hjälpa motstå vattenplaning.
Däcket innehåller även Coopers beprövade Response-teknik (R-Tech) konstruktion, som sysselsätter flera designelement som arbetar i samförstånd för att ge ökad däckens prestanda. Med utgångspunkt i sin premie stil och utseende, tar datorn utformade konfiguration av däckets sidovägg här däckets prestanda till nästa nivå. Den förlängda vulst fyllmedel ger förbättrad hantering svar och kurvtagning förmåga, även under svåra körförhållanden, för att hjälpa dig att hålla säker och i kontroll. Den nya silika-baserad förening bidrar till att ge överlägsen dragkraft på våt vägbana samtidigt maximera slitbanan, medan datorn-optimerad design och precision tillverkning erbjuder kraftigt reducerad väg buller.
Från sitt starka Premium utseende till den integrerade state-of-the-art-teknik, har CTS många nya design mönster som ger den en personlighet, som erbjuder en oöverträffad grad av körglädje. SUV, crossover och lätta ägare lastbilar kommer att dras till Discoverer CTS stora utseende och prestanda, enastående åkkomfort, låg bullernivå, exceptionell snö dragkraft, och enastående torr och säker vått väder hanteringen. Alla är egenskaper uppskattad av vägbeskriving entusiaster som vill att deras fordon för att se bra ut och fungera i en mängd olika förhållanden. Den finns i 16 - till 18-tums storlekar och i 20-tums storlek, med elegant kontur vitta eller svarta bokstäver på sidoväggen. Om Cooper Tire & Rubber Company Cooper Tire & Rubber Company är ett globalt företag som specialiserat sig på konstruktion, tillverkning, marknadsföring och försäljning av personbilar, lätta lastbilar, medelstora lastbilsdäck och dotterbolag som är specialiserade på motorcykel och däck racing. Med huvudkontor i Findlay, Ohio, har Cooper Tire 67 tillverkning, försäljning, distribution, teknik och anläggningar utformning inom sin familj av företag runt om i världen.
Däckmärkningsförordningen anger informationskraven om bränsleeffektivitet, väggrepp på vått underlag och yttre rull ljud från däck. Dessutom hänvisas till produktens vinteregenskaper.
EU 1222/2009-förordningen som har varit i kraft sedan 1 november 2012 har reviderats och kommer att ersättas av förordningen EU 2020/740 från den 1 maj 2021; Från och med detta datum gäller nya krav. Betygsklasserna för bränsleeffektivitet, våt grepp och yttre buller har ändrats och EU-märkningens layout har justerats. Tillverkarens produktdatablad lagrade i EU-databasen kan laddas ner via en QR-kod integrerad i etiketten. Information om snögrepp och isgrepp ingår också sedan nyligen, för däck som uppfyller dessa kriterier.
Följande däck är undantagna från förordningen: - däck som är konstruerade uteslutande för montering på fordon som först registrerades före den 1 oktober 1990 - regummerade däck (tills motsvarande förlängning av EU VO 2020/740 har skett) - professionell off -Road däck - Racingdäck - Däck med extra anordningar för att förbättra greppet, t.ex. dubbdäck - T-type nöd däck - Däck med en tillåten hastighet under 80 km/h - Däck för fälgar med en nominell diameter ≤ 254 mm eller ≥ 635 mm
Kriterierna och utvärderingsklasserna i en överblick
bränsleeffektivitet
Bränsleförbrukningen beror på däckens rullmotstånd, själva fordonet, körförhållandena och förarens körstil. Det uppmätta rullmotståndet (rullmotståndskoefficienten) för däcket delas in i klasserna A (högsta verkningsgrad) till E (lägsta verkningsgrad).
Om ett fordon är helt utrustat med klass A-däck är en förbrukningsminskning på upp till 7,5 %* möjlig jämfört med klass E-däck. När det gäller kommersiella fordon kan det till och med bli högre. (Källa: Europeiska kommissionens konsekvensbedömning * vid mätning enligt testmetoderna i förordning (EU) 2020/740)
Vänligen notera: Bränsleförbrukningen beror till stor del på din egen körstil och kan reduceras avsevärt genom att köra miljövänligt. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra bränsleeffektiviteten.
våtgrepp
Våtgrepp är indelat i klasserna A (kortaste bromssträcka) - E (längsta bromssträcka).
Om en bil är utrustad med klass A-däck, jämfört med klass E-däck, kan en bromssträcka på upp till 18 m minskas vid inbromsning från 80 km/h (på en vägbana med medelgrepp).* *Källa: wdk Economic Association of the German Rubber Industry eV
Vänligen notera: Trafiksäkerheten beror till stor del på ditt eget körsätt. Stoppsträckorna måste alltid beaktas. Däcktrycket bör kontrolleras regelbundet för att förbättra väggreppet på vått underlag.
Externt rullande ljud
Bullret som avges av ett däck påverkar fordonets totala volym och påverkar inte bara din egen körkomfort, utan även bullret i miljön. I EU:s däckmärkning är det yttre rullbullret uppdelat i 3 klasser från A (lägsta rullningsbuller) - C (högsta rullningsbuller), mätt i decibel (dB) och jämfört med de europeiska bullergränsvärdena för externa däck rullande ljud.
A Piktogrammet med klassificeringen "A" indikerar att däckets yttre rullningsljud ligger mer än 3 dB under det EU-gränsvärde som gäller fram till 2016. B "B"-klassificeringen innebär att däckets yttre rull ljud är upp till 3 dB under eller lika med EU:s gränsvärde som gäller fram till 2016. C Klassificeringen "C" indikerar att det angivna gränsvärdet överskrids.
Märke
Cooper
Modell
Discoverer CTS
Dimension
255/65 R17 110T OWL
Däckets bredd
255
Däckets profil
65
Construction type
R
Däckstorlek
17
Däckets belastningsindex
110
Hastighetsindex
(T)
With/Without Valve (TT/TL)
Däck kräver slang
M/C
Nej
*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.
**Över 90 % av våra beställningar når kunden inom den angivna leveranstiden.