Vi användar cookies. Vid bruk av websidan samtycker du med deras användning.
OK
Bridgestone
Vi levererar endast däcket. Om det finns en fälg med på bilden är det endast i illustrativt syfte.
Bridgestone

Bridgestone Blizzak LM-25 RFT 225/45 R17 94V XL , runflat, *

Bridgestone

Bridgestone Blizzak LM-25 RFT 225/45 R17 94V XL , runflat, *

Däckstorlek
225/45 R17 94V XL , runflat, * 
Lagernivåer:
just nu finns denna produkt ej i lager
Däcktyp:
VinterdäckWi
M+S märkt
med snöflingesymbol
Hastighet:
V: Godkänd upp till 240 km/h
EAN:
3286340178716
Artikelnummer:
R-172909
EU däckmärkningar:
Kontakta oss vid frågor eller funderingar på autopink-shop​@delti.com
just nu finns denna produkt ej i lager
Price per item, Incl. VAT
Fri frakt*
2 - 5 arbetsdagar leveranstid**
30 dagars returpolicy
Över 1 300 monteringsstationer

Lägg till produkt för jämförelse

  • Beskrivning
  • Däckbetäckning
  • Tekniska specifikationer
Framtaget för förare av högprestandabilar som älskar att köra och vill ha bästa grepp på alla vinterväglag (hastighetsindex T och H, 50 till 65-serier)

Designat med Bridgestones senaste simuleringsteknik för att ge kraftfullare bilar högklassig och välbalanserad prestanda på is, snö samt vått och torrt – allt till lägsta möjliga ljudnivå.

Använda teknologier: Snow Share Force Simulation, 3D Blade Sipes, Edge Pressure Simulation, Lens Shape Block, Uni-Directional, Rim Guard, Zig-Zag Sipes, Jointless
Bättre väggrepp på snö och våta underlag med minskad risk för vattenplaning, tack vare förbättrad vattenavledning genom datordesignat mönster och högt silicainnehåll i gummiblandningen: -linsformade mönsterklackar med ”bikakemönstrade” 3D-sajpningar - specialsajpningar på skulderklackarna.
Lång livslängd med förbättrade egenskaper mot oregelbundet slitage,
Mycket tystgående,
• Modern sidväggsdesign som gör din bil ännu snyggare.

Säkerheten, komforten och pålitligheten med RFT-teknologi
Det är inte förvånande att allt fler biltillverkare väljer att originalmontera RFT-däck på sina nya modeller. Om ett däck punkteras säkerställer RFT-däcket förarens kontroll av fordonet. Därmed kan en olycka undvikas och föraren kan fortsätta köra med reducerad hastighet (generellt 80 km i en hastighet av max 80 km/h) till en verkstad.

Förutom den ökade säkerheten får man också mer utrymme i bilen eftersom reservdäck inte längre behövs. Detta gör att bilen väger mindre och sparar bränsle. Biltillverkare får därigenom större frihet när de ska designa nya bilar. Ett inbyggt övervakningssystem för däckens lufttryck följer med alla RFT-montage.
Bridgestone's avancerade Run Flat Teknologi
Bridgestones RFT-teknologi fokuserar på stabilitet och minskad värmeuppbyggnad för att däcket ska klara bilens vikt när det arbetar utan lufttryck. Bridgestones nya däck Potenza RE050 RFT uppfyller detta genom en kombination av design, material och förändringar i konstruktionen som optimerar placeringen, formen och det fysiska uppförandet i varje däckkomponent:

• Sidoväggarna är förstärkta för att kunna bära upp bilen, även om däcket helt saknar luft,
• Samtidigt är klinchens utseende oförändrad för att RFT-däcket ska passa vanliga fälgar och kanttråden är bredare och förstärkt, vilket gör att däcket sitter kvar på fälgen även vid punktering. Dessutom används en särskild klinchutfyllnad som är mycket motståndskraftig mot värme.
 EU-däckmärkning / Effektivitetsklasser

EU-däckmärkning / Effektivitetsklasser

Den Europeiska unionen har introducerat EU-däckmärkningen via föreskrift (Nr. 1222/2009) på ett identiskt och bindande sätt för alla medlemsländer i EU. Den gäller däck till personbilar, lätta kommersiella fordon och tunga kommersiella fordon som producerats efter 1/7 2012.

Tre olika områden testas: rullmotstånd, blött grepp och bullernivån däcket producerar när det rullar på vägen.

Följande påverkas inte av EU-däckmärkningen: regummerade däck, professionella terrängdäck, racingdäck, däck med ytterligare enheter för att förbättra grepp, som spikdäck, nödhjul av typ T, speciella däck för montering på fordon som registrerades för första gången innan 1 oktober 1990, däck med en maximal tillåten hastighet på 80 km/h, däck för fälgar med en nominell diameter på maximalt 254 mm eller 635 mm och uppåt.

Med denna föreskrift ämnar Europeiska unionen att främja ekonomi och ekologisk effektivitet i vägtrafiken, förbättra vägsäkerheten och även ge konsumenter bättre produkttransparens och samtidigt aktivt hjälpa dem i beslutstagandet.

Redan under implementeringen har experter kritiserat det faktum att EU-däckmärkningen tyvärr visar för få produktegenskaper. Utöver rullmotstånd, blött grep och bullernivå, som är fokus för EU-däckmärkningen, har däck många fler viktiga och säkerhetsrelaterade produktegenskaper, som förmågor vid vattenplaning, körstabilitet, livslängd, bromsegenskaper på torra och blöta vägar, beteende vid vinterväglag etc.

Däcktillverkare påpekar att testresultaten från olika inrättningar och tidskrifter förblir en viktig informationskälla för slutkonsumenten. Dessa tester fokuserar vanligtvis på ytterligare säkerhetsrelaterade produktegenskaper, utöver standardkvalifikationerna hos EU-däckmärkningen, och dessa är alltid viktiga för slutkonsumenten.

Märke Bridgestone
Modell Blizzak LM-25 RFT
Dimension 225/45 R17 94V XL , runflat, *
Däckets bredd 225
Däckets profil 45
Construction type R
Däckstorlek 17
Däckets belastningsindex 94
Hastighetsindex (V)
With/Without Valve (TT/TL) Däck kräver slang
M/C Nej
*Priserna är inklusive moms och fraktkostnader inom Sverige.
**Över 90 % av våra beställningar når kunden inom den angivna leveranstiden.